lördag 21 mars 2009

3 veckor

Äntligen hemma igen efter både rid , basker och drilltropps vecka , rid veckan var helt okej med undantag från alla de gånger som man var tvungen att gå in till en sur och bitter häst dock menmen jag hade också varit bitter om någon kom in och störde mig stup i kvarten.
ridingen börjar gå bättre och bättre och jag börjar nästan gilla visa bitar nu.
Högvaktsövningarna med formationsriding går framåt och man börjar nästan ana hur det kommer se ut när vi rider till slottet i sommar även fast jag nu bara ridit en gång med sabel.

Baskern: ja vad finns att säga det var ritkigt jobbigt folk var trötta hungriga och läntatde hem vi gick långt som bara den , men veckans
största farhåga var våra blötta fötter som alldrig torkade då det snöade sig igenom i princip hela baskern, torst att vi fettat in kängerno med en "decimeter" Vaxfett.
Efter de två avslutande momenten bårbärning och stridshinderbana var jag helt slut i hela kroppen och kunde knappt gå framåt, men när vi kom fram fick vi snabb energi i form av chips kräm och dyligt sen vart man som vanligt igen om än hallt.
Drilltroppsveckan: hmmm vi harf minsann tagit oss igenom hela programmet nu och kan det nästan helt nu behöver dock finslipas rejält men det kommer med tiden=) ska lägga upp resultatet här senare vi får tyvär intelägga upp några filmer ännu.....
men här kommer några bilder på min basker iallafall som dessutom är grön(internationellt tecken på Speciealförband) minsann.



Inga kommentarer: